Principiul Alchimic Sulf
“Cele 4 elemente Foc, Aer, Apă şi Pământ reprezintă instrumentul care va regenera, va înnobila cele Trei Principii ale Elixirului, pe care spagiriştii le numeau: Sare, Sulf şi Mercur. A nu se confunda cu elementele chimice cu acelaşi nume. Cele Trei Principii vor fi, la rândul lor, viitorul vehicul al elixirului.” (Toni Ceron)
Principiul Sulf este substanța alchimică a Sufletului nostru, este Focul din interiorul Sufletul care ne energizează Dorința. Simbolul principiului sulfului este un triunghi reprezentând flacăra sau esența spiritului conectată şi inerentă celor patru stări ale materiei.
Despre principiul sulf
Principiul Sulf – fermentaţia – este prima formă de Disolvare – Alchimizare a emotiilor primare; este Principiul combustibilităţii. Principiul Sulf este cald şi uscat. Proprietăţi ale principiului Sulful sunt uscăciunea, căldura și masculinitatea. În alchimie, ar putea reprezenta evaporarea, expansiunea și dizolvarea. În ceea ce privește corpul uman, acesta reprezenta sufletul. Principiul sulf înseamnă şi miros – echivalent cu uleiurile esenţiale.
Creatia, procreatia sunt aferente Principiului Sulf, iar localizarea acestuia în corpul uman este zona pelviană.
La nivelul vegetal avem fermentaţia (foc vegetal) şi este echivalentul florii.
Primul stadiu de transformare a materiei se face prin disociere care este rezultatul in prima fază a fermentatiei.
Fermentaţia este aerobă şi anaerobă. Oxigen la fermentaţia aerobă. Azot, Metan, glucoze la cea anaerobă.
Stăriile cu frecvență joasă au nevoie de fermentație, transformare. Este cum se spune despre Iad, ca miroase a sulf, deci stări cu frecvență joasă.
La nivel mineral avem Focul – faza de Principiul sulf – focul care topeste minerul şi se ajunge la faza de Nigredo.
Căldura este calitatea cea mai prezentă care unește cele două elemente active, Aer și Foc, şi indică faptul că atmosfera se încălzește, la fel ca trecerea de la primăvară la vară. În natură fructele devin mature pe măsură ce vara se apropie, așa este și în viața omului.
Căldura tinde să transforme lucrurile rafinate, mai ușoare și centrifuge „deoarece substanțele trebuie să se îndepărteze de centru pentru a se separa unele de altele”.
Această putere de separare reflectă o creștere personală, legată de procesul alchimic de fermentatie/distilare – „(…) disociază un compus asociind lucruri de același fel. ”
Sulful este direct legat de proprietatea Căldură. Această substanță reprezintă sufletul individual și forța expansivă. Calitățile sale inflamabile sunt de obicei comparate cu ambițiile omenirii - opusul sării alchimice, care este absența completă a inspirației. Totuși, Omul desăvârșit nu poate exista fără căsătoria acelor doi poli contradictorii (nunta alchimică a Regelui Roșu și a Reginei Albe), unite cu forțele Spiritului/Minții.
În alchimie, nigredo sau întuneric înseamnă putrefacție sau descompunere. Mulți alchimiști credeau că, ca prim pas în calea către piatra filozofală, toate ingredientele alchimice trebuiau curățate și gătite intens până deveneau o materie neagră uniformă.
În psihologia analitică, termenul nigredo a devenit o metaforă pentru „noaptea întunecată a sufletului, când un individ se confruntă cu umbra din interior.
Citrinitas, sau uneori xantoza, este un termen dat de alchimiști „fazei galbene”. Este una dintre cele patru etape majore ale opusului magnum alchimic. În filosofia alchimică, citrinitas reprezenta apariția „luminii solare” inerentă ființei umane și că „lumina lunară sau sufletească” reflectorizantă nu mai era necesară. Cele patru etape alchimice sunt nigredo (întuneric), albedo (alb), citrinas (galben) și rubedo (roșeață).
Psihologului Carl Jung i se atribuie interpretarea procesului alchimic ca fiind analog psihanalizei moderne. În schema arhetipală jungiană, nigredo este Umbra; albedo se referă la anima și animus (imagini de suflet contrasexuale); citrinitas este arhetipul bătrânului (sau femeii) înțelept; iar rubedo este arhetipul Sinelui care a atins integralitatea.
În cartea lui Paracelsus „Cu privire la natura lucrurilor”, el scrie că „Sulful este sufletul”.
Sulful este asimilat cu uleiul în general.Dar cum poate un ulei să devină acum Sufletul substanței în cauză?
Dicționarul Webster definește Sufletul ca: Esența imaterială, principiul animator sau cauza activă a unei vieți individuale.
Pentru alchimiști, caracteristicile uleioase ale sulfului lor au fost descrise exact în același mod. Sulful a fost văzut ca semnătura individuală a plantei, animalului, mineralului sau metalului în cauză. A dat fiecărei forme de viață propriile caracteristici unice. Era cea mai apropiată manifestare materială a unui principiu universal care-i dădea întregii vieți scânteia și ființa. Această sursă a tuturor era cunoscută de alchimiști ca Prima Materia.
Sau „Materia întâi” ori aceea din care toate lucrurile au provenit și prin care au câștigat viață.
Un alchimist indian antic a numit această primă materie Adrishta, care se traduce prin „influență nevăzută”. Pentru filozofii antici influența nevăzută din spatele cosmosului fizic ar putea fi atribuită conștiinței pure și nemărginite.
Referindu-ne la definiția noastră a sufletului, acum putem atribui conștiința „cauzei de acționare a unei vieți individuale”. În toate filozofiile antice conștiința a emanat materia. A creat materia interacționând cu ea însăși într-un dialog intern cunoscut grecilor sub numele de Logos. Alchimiștii au numit Sulf, sufletul materialului cu care lucrau îndeaproape în laboratoarele lor. Acest Suflet a fost înțeles ca fiind Conștiința acelui material și acea conștiință a fost văzută ca sursa acelui material particular. Nu numai că conștiința a fost sursa materialului explorat, dar aceeași conștiință a fost sursa tuturor. Universală și infinită în expresia sa, această conștiință unică a dat viață tuturor formelor.
Eliberarea sulfului de corpul său corporal a făcut ca forța universală dătătoare de viață a conștiinței să fie mai disponibilă alchimiștilor. Cercetarea și studiile ulterioare ale acestei substanțe ca şi „cauza activă” a vieții i-ar conduce pe alchimiști la o înțelegere mai profundă a naturii întregii vieți. În timp, acest lucru le-ar oferi alchimiștilor capacitatea de a prelungi viața la infinit în orice corp (plantă, animal, chiar și om) prin crearea unei legături directe și permanente a subiectului cu conștiința nelimitată care e prezentă în întreaga viață.
Printr-o examinare mai atentă alchimiștii au aprofundat cunoștințele despre relația dintre conștiință și materie. În cele din urmă, studiul și practica continuă i-ar conduce pe unii la trezirea conștiinței infinite - acționând ca sursă a vieții - în materie și, astfel, să-și termine „imensa lucrare”. Opusul Magnum al alchimiştilor. Realizarea pietrei filozofale.
„Cine nu cunoaște sulful nu știe nimic și nu poate realiza nimic, nici în medicină, nici în filozofie, nici în secretele naturii.” – Paracelsus
Trinitatea coloristică a sulfului
Sulful este o substanță magică, un element esențial pentru întreaga viață.
Sulful, când este ars, se topește într-un lichid roșu-sânge și emite o flacără albastră, care se observă cel mai bine în întuneric.
Există ceva cu adevărat uimitor la cristalele care au un aspect exterior diferit de esența lor. Sulful ne arată această calitate specială prin culorile Galben, Albastru și Roșu. Galbenul strălucitor al aspectului său exterior este esența interioară a roșului sângelui și a energiei albastre pe care o emite atunci când arde.
Lapis Lazuli este un alt mod prin care Sulful ne arată că este „partea albastră”, acest cristal își datorează culoarea albastră unui radical Sulfuric/Sulf.
Această „trinitate” a Sulfului este, cred, o parte semnificativă a magiei sale.
Principiile Sulf și Mercurul împreună
În ilustrațiile alchimice, regele roșu și regina albă reprezintă uneori și sulful și mercurul.
Sulful și mercurul sunt descrise ca provenind din aceeași substanță originală; unul ar putea fi chiar descris ca genul opus celuilalt - de exemplu, sulful este aspectul masculin al mercurului.
Alchimia creștină se bazează pe conceptul că sufletul uman a fost divizat în timpul sezonului de toamnă. Astfel, are sens ca aceste două forțe să fie văzute inițial ca fiind unite și să aibă nevoie, din nou, de unitate.
Unirea Regelui Roșu și a Reginei Albe este uneori descrisă ca reflectând procese atât de albedo, cât și de rubedo.
O persoană este compusă din trei componente separate: trup, suflet și spirit. Trupul este material, iar sufletul spiritual. Spiritul este un fel de punte care leagă cele două.
Porumbelul este un simbol comun al Duhului Sfânt în creștinism, în comparație cu Dumnezeu Tatăl (sufletul) și Dumnezeu Fiul (trupul).
Aici pasărea oferă un al treilea trandafir, atrăgând ambii îndrăgostiți împreună și acționând ca un fel de mediator între naturile lor contrastante.
Filosofii susțin că Sulful, deși diferit de Mercur, este totuși legat de acesta și provine din același loc.
Fulcanelli spune despre ei: „În mitologie se numea Libethra și se spune că ar fi fost o fântână a Magnesiei. Lângă ea era un alt izvor, numit Stânca. Ambele izvorau dintr-o stâncă mare, în formă de pieptul unei femei, iar apa parcă curge ca laptele din cei doi sâni ai ei. Noi stim că autorii antici numeau lucrare Magnezia iar lichidul extras din aceasta Laptele Virginei.”
Basil Valentine scrie: "Această apă a fost extrasă din pământul elementar de stele și din focul care este conținut în aer. Apoi, prin coagulare a devenit o esență tangibilă. Această esență tangibilă înglobează o mare cantitate de sulf predominant."
Sulful reprezintă Mercurul universal sub aspectul său masculin. Este expansiv și pătrunzător. Este sămânța care este implantată în uter pentru a fertiliza ovulul. Sulful este privit ca reprezentând sufletul, conștiința și iluminarea. Prin acțiunea sulfului iau naștere toți identificatorii terestre. Lucruri precum virtuțile, culorile, mirosurile și gustul unei substanțe sunt făcute prin acțiunea sulfului. Dar ar unde trebui să găsim acest sulf solar?
Imaginați-vă, dacă vreți, că vă aflați pe o stâncă care se întinde deasupra apei unui lac. Ați venit în acest loc în fiecare zi în timpul iernii lungi și reci. Ai stat în ploaia înghețată și în ceață pentru a urmări forțele naturii. Vânturi reci au trecut prin voi ca nişte spirite răuvoitoare care încearcă să te descurajeze să revii. Dar, în fiecare zi, te întorci. Ai fost acolo în zilele în care zăpada a căzut slab și în aer era o căldură deosebită. Ai stat pe această stâncă de piatră când vânturile au vuit și zăpada cădea în timpul viscolelor ce-ți tăiau adânc pielea ca săgețile de foc. Cu toate acestea ți-ai păstrat convingerea și ai vizitat acest loc pentru a vedea natura la lucru.
Iarna lungă și rece s-a încheiat acum, dar zona nu arată deloc diferit; copacii sunt încă goi, iar pe pământ sunt doar mușchi, frunze moarte și iarbă brună. Sub tine este apa lacului, deasupra cerului albastru. Dar este, cumva, ceva diferit în această zi.
Este prima zi de primăvară. Se simte o ușoară răcoare în aer. Razele soarelui îţi cad ușor pe umerii și îi masează de rigiditatea iernii. Privești din nou spre cerul fără nori și realizezi cât de revigorat te simți. Acum îți dai seama că ești cufundat în Sulful solar. Lumina care îţi permite să percepi frumosul cer azuriu și umbrele peisajului gol, care par să strălucească de promisiunea vieții, este însuși Sulful.
În zile frumoase ca aceasta se poate simți acest foc al vieții care curge prin ființa ta.
Energia transportată de razele soarelui este încărcată cu sulf universal. Gazele și vaporii subtili de apă din atmosfera interacționează cu această energie și o condensează delicat într-o formă oarecum tangibilă. Aceasta este „distilarea siderală a macrocosmosului” despre care ne vorbește fratele Basil. Acești vapori sunt „infuzia fierbinte siderală care coboară de sus în lucrurile care sunt dedesubt, cu proprietatea aero-sulfuroasă care grefează în ele, într-o manieră spirituală și invizibilă, o anumită putere și virtute”.
S-ar putea crede că cel mai bun moment pentru a colecta această energie este în mijlocul zilei, când razele soarelui sunt cele mai intense. Ai avea dreptate cu excepția faptului că este extrem de greu să obții energia de concentrare în acel moment. Există metode de colectare, dar care necesită o mare abilitate. În plus, substanțele folosite în această metodă de lucru sunt destul de periculoase și pot provoca moartea dacă nu sunt manipulate corespunzător.
Prin urmare, cei mai mulți filozofi ne sfătuiesc să ne achiziționăm apa cerească noaptea. Cerul ar trebui să fie fără nori, permițând transmiterea clară a luminii stelelor. Materia folosită pentru atragerea acestei ape este de cea mai mare importanță deoarece va determina Sulful într-unul din cele trei regate ale naturii. De asemenea, ar trebui să aveți grijă ca magnetul și apa să nu vină în contact cu pământul, e posibil să se piardă încărcătura de foc pe care doriți să o dobândiți.
Despre căutarea acestei ape mistice, Fulcanelli spune în “Le Mystere Des Cathedrales”: „Artistul a parcurs un drum lung; a urmat cotituri false și a rătăcit pe cărări îndoielnice; dar în cele din urmă a izbucnit bucuria!; ţâşneşte clocotind din stejarul bătrân.”
Într-o altă secţiune Fulcanelli ne spune „... Nu este ca apa din nori, deşi are acelaşi aspect.” Iar mai departe ne spune că problema lucrării „este un veritabil magnet, care atrage spre sine toate influenţele cerului, soarelui, lunii şi stelelor pentru a le transmite pământului”.
Trup, Spirit și Suflet
Sarea, mercurul și sulful sunt echivalente cu conceptele de corp, spirit și suflet. Corpul este sinele fizic. Sufletul este partea nemuritoare, spirituală a persoanei care definește un individ și îl face unic în rândul altor oameni. În creștinism, sufletul este partea care este judecată după moarte și care trăiește fie în rai, fie în iad, mult timp după ce trupul a pierit.
Conceptul de spirit este mult mai puțin familiar pentru cei mai mulți. Mulți oameni folosesc cuvintele suflet și spirit în mod interschimbabil. Unii folosesc cuvântul spirit ca sinonim pentru fantomă. Nici unul nu este aplicabil în acest context. Sufletul este esența personală. Spiritul este un fel de mediu de transfer și conexiune, indiferent dacă acea legătură există între corp și suflet, între suflet și Dumnezeu sau între suflet și lume.
Baza de lucru pentru practica cu Principiul Sulf
Invocam trei elemente – apa, foc, aer. Se invoca elementul apa la nivelul pelvian. Se introduce Foc in Aer – acest aer/foc fierbinte se aplică peste apa din zona pelviană şi astfel se declanşează principiul sulf în noi.
Atenţie că ne putem confrunta cu emoţii care să ne răscolească.
Alte Modalități de conștientizare a Principiului Sulf
Este important de spus că Principiul Sulf nu este bun sau rău este un mijloc de experimentare, care face posibilă acumularea de experiențe, acesta fiind scopul fiecărui suflet în univers.
Este interesant să ne angrenăm conștienti în experiențe intense. Intensitatea experienței amplifică si purifică Principiul Sulf.
Remedii, mirosuri și energii planetare care ne ajută la Principiul Sulf
Principiul Sulf asupra bolii la nivel fizico-eteric
Fitoterapie, aromoterapie, efecte terapeutice ale principiilor active după legea contrariilor (alopatie) care vin să completeze o carenţă sau să lupte împotriva unui simptom morbid. Acţiune antiseptică. Sunt efecte imediate dar pe termen scurt. Prezenţa principiilor active hidrosolubile: alcaloizi, cea mai mare parte din flavone11, taninuri12, anumite săruri minerale, anumite vitamine, terpene, etc.
Să facem o comparaţie cu oul:
- Principiul Sulf: gălbenuşul oului.
- Principiul Sare: coaja de ou.
- Principiul Mercur: albuşul oului.
- Chintesenţa: oul e fecundat.
- Elixirul: puişorul format în întregime este destul de puternic pentru a sparge coaja; naşterea lumii exterioare.
Frater Albertus, un alchimist modern foarte cunoscut și respectat, spune: „Sulful, adică sulful alchimic, se găsește de obicei în forma sa uleioasă aderând la Mercur”.
Deși putem identifica sulful alchimic ca ulei, acesta a funcționat ca un simbol mult mai profund pentru alchimiștii antici și moderni.
Energii planetare
Energiile planetare sunt complexe si le putem lega strict de un principiu alchimic , dar se poate spune ca exista anumite preponderente.
Se poate spune ca energiile lunare, mercuriene si venusiene au o prepondrență a principiului sulf.Aici putem asocia si anumite zodii care au preponderență în principiul sulf ( Rac, Scorpion, Pesti).
Mirosuri, gusturi și uleiuri esențiale
Mirosurile spumoase, puternice, gen ylang -ylang, citrice, ienupăr, iasomie, lacromioare, tuberose și altele.
Gustul dulce amplifică principiul sulf în corp.
Remedii
Remedii florare bach sunt bune pentru acest principiu.
Sa nu uităm că ele funcționează mult mai bine dacă le și potențăm cu energia, crezul nostru.
Homeopate:
Despre homeopatie:
https://homeopathy-uk.org/homeopathy
Exista chiar remediul Sulfur. Detalii aici:
https://homeopathyplus.com/know-your-remedies-sulphur-sulph/
Pentru ce tip de potenta se alege.
https://homeopathyplus.com/which-potency-should-i-choose/
Recomand sfatul unul medic homeopat pentru tratamente complexe si de lungă durată.
Sa nu uităm că ele funcționează mult mai bine dacă le și potențăm cu energia, crezul nostru.
Flori comestibile pur si simplu – flori de salcam alb, galbenele, condurul doamnei si altele. Este nevoie să vă documentați bine înainte de ingerați florile.
Mineralele în general amplifică principiul sulf în corp.
Pentru alte detalii vă rog contact la: hadhim@kigam.ro
Elixire Kigam pentru activarea Principiului Sulf
ELIXIR-INITIEREELIXIR-ISISELIXIR-DRAGOSTE
Gratie si Putere!
Sha Hadhim!
Toate comentariile